Doberman Forum : Doberman Breed Dog Forums banner

Aanbevelingen voor riem/halsband

860 views 18 replies 8 participants last post by  ABCDogs  
#1 Ā·
De laatste thread die ik vond is een jaar oud, dus ik kijk of er nog andere aanbevelingen zijn. Het is zo lang geleden dat ik een riem/halsband moest kopen, plus onze laatste hond was kleiner en een oude dame šŸ˜‚. We krijgen over een paar weken een puppy; huisdier, hoewel we veel buiten en actief zijn, in alle seizoenen.

Ik ben voornamelijk op zoek naar een leren riem, ik koop het liefst van echte mensen in plaats van grote warenhuizen. Ik zal uiteindelijk ook op zoek gaan naar een leren halsband. Ik ben niet tegen Biothane als anderen er goede ervaringen mee hebben... Ik vind het idee leuk om het te gebruiken voor een lange lijn.

Welke combinaties gebruiken mensen doorgaans bij puppy's? Ik ben van plan goedkope nylon halsbanden te kopen terwijl hij groeit. Gezien de nek/hoofdverhouding, vermoed ik dat ik misschien ook een martingaal nodig heb.

#2 Ā· (Edited)
Ik ben dol op de tweekleurige, 6 voet gevlochten, zachte leren riemen. Ik wou dat ik iemand kon aanbevelen, ik koop ze meestal van verkopers op bevestiging shows.

Voor halsbanden heeft Collar Mania goed gemaakte, op maat gemaakte stoffen halsbanden die redelijk geprijsd zijn en eeuwig meegaan. Ze heeft een FB-pagina en een website. Ik heb een paar leren halsbanden gekocht van Ella's Lead. Duur maar mooi en goed gemaakt.

#3 Ā·
Persoonlijk gebruiken we gerolde leren halsbanden, we hebben honden en hebben een groot probleem met de nek die dikker is dan de kop. Ik denk dat je ze in de meeste kleine winkels en paardenbenodigdhedenwinkels kunt vinden. Ik reinig en olie het leer en ze zijn onverwoestbaar, ze zijn dik, maar soepel (wat belangrijk is voor Houdini-honden) plus het messing is van goede kwaliteit. Ik zou afraden om online te kopen, tenzij er een goed retourbeleid is... Ik heb er gezien waarbij de matrijs niet goed is geplaatst, waardoor het op de vacht van de hond wrijft. Ter info: er is een verkoper op Etsy die zeer diep gegraveerde hondenpenningen maakt van platte roestvrijstalen ringen. Ze zijn ongelooflijk duurzaam en compact, zodat ze de hond niet in de weg zitten. Ik was het beu om elk jaar hondenpenningen te kopen die eraf zouden wrijven en wissen.

#6 Ā·
Persoonlijk gebruiken we gerolde leren halsbanden, we hebben honden en hebben een groot probleem met de nek die dikker is dan de kop. Ik denk dat je ze in de meeste kleine winkels en paardenzaken kunt vinden. Ik maak het leer schoon en olie het en ze zijn onverwoestbaar, ze zijn dik, maar soepel (wat belangrijk is voor Houdini-honden) plus het messing is van goede kwaliteit. Ik zou afraden om online te kopen, tenzij er een goed retourbeleid is… Ik heb er gezien waarbij de stempel niet goed is gezet, waardoor het op de vacht van de hond wrijft. Ter informatie: er is een verkoper op Etsy die zeer diep gegraveerde hondenpenningen maakt van roestvrijstalen platte ringen. Ze zijn ongelooflijk duurzaam en compact, zodat ze de hond niet in de weg zitten. Ik was het zat om elk jaar hondenpenningen te kopen die eraf zouden wrijven en wissen.

Vergeten toe te voegen: Wat de riem betreft, zou ik de heavy-duty dubbellaagse nylon riemen aanbevelen met een grote en stevige clip/karabijnhaak, totdat je volledig voorbij de kans bent dat de pup erop bijt of erop kauwt. Het heeft geen zin om dan een goede leren riem te verspillen.
Bedankt! Ik had nog nooit aan een paardenwinkel gedacht.

En ja, ik heb nog steeds een half aangekauwde nylon riem om precies die reden lol

#4 Ā·
Ik gebruikte een nylon martingale totdat mijn hond ongeveer 6 maanden oud was. Toen stapte ik over op een nylon tactische halsband. Ik wachtte tot hij ongeveer 10 maanden oud was voordat ik mooie halsbanden kocht.

Mijn favoriet is van Pear Tannery op Etsy. Scout Supply Co maakt ook erg mooie leren halsbanden die verrassend betaalbaar zijn. Ik ben ook dol op onze Keeper Collar. Het is een bedekte prikhalsband.

Over trainingshalsbanden en trainingsmateriaal gesproken, neem geen genoegen met goedkope spullen. Je kunt een goedkope prikker krijgen, maar de mechaniek van een goedkope prikker klopt niet in vergelijking met een Herm Sprenger. De kwaliteit van het gereedschap is erg belangrijk voor effectieve, veilige training.

• Like
Reactions: FrostD and eegreen
#7 Ā·
Ik gebruikte een nylon martingale totdat mijn hond ongeveer 6 maanden oud was. Toen stapte ik over op een nylon tactische halsband. Ik wachtte tot hij ongeveer 10 maanden oud was voordat ik mooie halsbanden kocht.

Mijn favoriet is van Pear Tannery op Etsy. Scout Supply Co maakt ook erg mooie leren halsbanden die verrassend betaalbaar zijn. Ik ben ook dol op onze Keeper Collar. Het is een bedekte prikhalsband.

Over trainingshalsbanden en trainingsmateriaal gesproken, neem geen genoegen met goedkope spullen. Je kunt een goedkope prik kopen, maar de mechaniek van een goedkope prik is verkeerd in vergelijking met een Herm Sprenger. De kwaliteit van het gereedschap is echt belangrijk voor effectieve, veilige training.
Bedankt! Hoewel ik hoop een prik te vermijden, is dat waarschijnlijk wishful thinking. Ik ben er op geen enkele manier tegen, maar heb er tot nu toe nog geen nodig gehad voor mijn honden.

Is er een reden waarom je een tactische halsband verkiest boven gewone halsbanden? Ik vind de handgreep wel fijn, maar hij lijkt me wat lomp.

#5 Ā·
De laatste thread die ik vond is een jaar oud, dus ik kijk of er nog andere aanbevelingen zijn. Het is al zo lang geleden dat ik een riem/halsband moest kopen, plus onze laatste hond was kleiner en een oude dame šŸ˜‚. We krijgen over een paar weken een puppy; huisdier, hoewel we veel buiten en actief zijn, in alle seizoenen.

Ik ben voornamelijk op zoek naar een leren riem, ik koop het liefst van echte mensen in plaats van grote warenhuizen. Ik zal ook op zoek gaan naar een leren halsband. Ik ben niet tegen Biothane als anderen er goede ervaringen mee hebben... Ik vind het idee leuk om het te gebruiken voor een lange lijn.

Welke combinaties gebruiken mensen doorgaans met puppy's? Ik ben van plan goedkope nylon halsbanden te kopen terwijl ze groeien. Gezien de nek/hoofdverhouding, vermoed ik dat ik ook een martingaal nodig heb.
Ik hou van geweven ronde nylon of ander synthetisch materiaal met een fuzzy oppervlak - slip type. Ze zijn echter erg moeilijk te vinden. De enige twee plaatsen waar ik ze over het algemeen heb gevonden, zijn op shows of van Leerburg (hoewel ik de laatste keer dat ik er een kreeg van Leerburg, ze moest bellen en vragen of ze ze nog hadden - ja - in vele maten en alleen in zwart. Ik heb, van 60 jaar Dobermann-puppy's, elke maat van baby's tot te groot voor de grootste reu die ik ooit heb gehad. Ik vind ze leuk omdat ze daadwerkelijk om kunnen blijven en geen halsbandmarkeringen achterlaten. En om erbij te passen, hou ik van 3/8" of 1/2" platte rundleerriemen - het soort dat op de snaps is gevlochten en de handgreep is ook gevlochten - ze houden beter stand dan de gestikte - ik heb er een paar die 25 en 30 jaar oud zijn - ze worden gewoon zachter met de leeftijd.

Voor showspullen koop ik ze alleen van verkopers op de shows - zeer dunne ketting en zeer dunne lijnen (hoewel de recente mode in de Dobermann-ring is om veel mooie kralen te hebben die de lijnen versieren. (Waar ik niet van hield).

Ik hou helemaal niet van platte halsbanden voor puppy's - het enige waar ik platte halsbanden echt voor gebruikte, was voor mijn honden die agility liepen. En ik hou echt niet van nylon riemen - zelfs de dubbele lagen hebben de neiging om je handen op te eten - en ik gebruik nooit karabijnhaken voor riemsnaps - ze kunnen soms vast komen te zitten en opengaan - ik wil een positief sluitingstype en zorg ervoor dat wat je koopt, ofwel roestvrij staal of BRONS is - messing, dat geel is - is zwak en zacht - de enige plek waar je op brons kunt vertrouwen, is van Marine Hardware-winkels - het is zeer sterk - roest niet en houdt goed stand. Heel veel van het spul dat zilver is en eruitziet als roestvrij staal, is eigenlijk alleen zink (of soms verchroomd messing) - geen erg goed product om te gebruiken op volwassen Dobermanns.

dobebug

#8 Ā·
Ik hou van geweven rond nylon of ander synthetisch materiaal met een fuzzy oppervlak - slip type. Ze zijn echter erg moeilijk te vinden. De enige twee plaatsen waar ik ze over het algemeen heb gevonden, zijn op conformation shows of van Leerburg (hoewel ik de laatste die ik van Leerburg kreeg, moest bellen en vragen of ze ze nog hadden - ja - in vele maten en alleen in zwart. Ik heb, van 60 jaar Dobermann-puppy's, elke maat van baby's tot te groot voor de grootste reu die ik ooit heb gehad. Ik vind ze fijn omdat ze daadwerkelijk om kunnen blijven en geen kraagafdrukken achterlaten. En om erbij te passen, hou ik van 3/8" of 1/2" platte rawhide leren riemen - het soort dat gevlochten is op de snaps en de handgreep is ook gevlochten - ze houden beter stand dan de gestikte - ik heb er een paar die 25 en 30 jaar oud zijn - ze worden gewoon zachter met de leeftijd.

Voor showspullen koop ik ze alleen van verkopers op de conformation shows - zeer dunne ketting en zeer dunne lijnen (hoewel de recente mode in de Dobermann-ring is om veel mooie kralen te hebben die de lijnen versieren. (Waar ik niet van hield).

Ik hou helemaal niet van platte halsbanden voor puppy's - het enige waar ik platte halsbanden echt voor gebruikte, was voor mijn honden die agility liepen. En ik hou echt niet van nylon riemen - zelfs de dubbele lagen hebben de neiging om je handen op te eten - en ik gebruik nooit karabijnhaken voor riemsnaps - ze kunnen soms vast komen te zitten en opengaan - ik wil een positief sluitingstype snap en zorg ervoor dat wat je koopt ofwel roestvrij staal of BRONS is - messing dat geel is - is zwak en zacht - ongeveer de enige plaats waar je op brons kunt vertrouwen, is van Marine Hardware stores - het is zeer sterk - roest niet en houdt goed stand. Heel veel van het spul dat zilver is en eruitziet als roestvrij staal, is eigenlijk alleen zink (of soms verchroomd messing) - geen erg goed product om te gebruiken op volwassen Dobermanns.

dobebug
Bedankt, heel behulpzaam! Ik had gevlochten leer niet overwogen vóór de antwoorden hier

#9 Ā·
De laatste thread die ik vond is een jaar oud, dus ik kijk of er nog andere aanbevelingen zijn. Het is zo lang geleden dat ik een riem/halsband moest kopen, plus onze laatste hond was kleiner en een oude dame šŸ˜‚. We krijgen over een paar weken een puppy; huisdier, hoewel we veel buiten en actief zijn, in alle seizoenen.

Ik ben voornamelijk op zoek naar een leren riem, ik koop het liefst van echte mensen in plaats van grote warenhuizen. Ik zal ook op zoek gaan naar een leren halsband. Ik ben ook niet tegen Biothane als anderen er goede ervaringen mee hebben... Ik vind het idee leuk om het te gebruiken voor een lange lijn.

Welke combinaties gebruiken mensen meestal bij puppy's? Ik ben van plan goedkope nylon halsbanden te kopen terwijl ze groeien. Gezien de nek/hoofdverhouding, vermoed ik dat ik misschien ook een martingale nodig heb.
Ik raad Paco halsbanden + riemen aan (misschien wachten tot ze volwassen is). Ze hebben een levenslange garantie en zijn prachtig gemaakt: Paco Collars: Custom Leather Dog Collars – California

#10 Ā·
Mijn favoriete plek voor lederen halsbanden is gundogsupply.com. Ze hebben spullen in alle prijsklassen. Ik koop de goedkoopste halsbanden met de D-gesp en olie en wax ze zelf. Je kunt lederen halsbanden vinden, maar het is bijna onmogelijk om de D-gesp ergens anders te krijgen. Ik vind het niet fijn als de gesp dik is, omdat deze onvermijdelijk onder de kin terechtkomt. Gundog monteert ook gratis een niet-klingelende messing naamplaat. Honden hoeven immers geen geluid te maken. Houd er rekening mee dat een niet-geoliede halsband stijf is, dus oliƫn is een noodzakelijke stap. Een ander voorbehoud is dat voor kleine honden (4,5 tot 9 kg) hun kleinste halsbanden te stijf kunnen zijn.

Lederen riemen zijn wat gemakkelijker te vinden. Ik koop ze op Amazon, maar "zes voet" lijkt te variƫren. Ik denk dat sommige fabrikanten een stuk leer van zes voet tellen als een riem van zes voet. Uh, nee. Niet nadat je het hebt omgedraaid voor de handgreep...

En tuigjes zijn alles wat ik gebruik om mijn honden aan de lijn te hebben nadat mijn eerste dobermann Wobblers kreeg op ongeveer vijfjarige leeftijd. Ik vind een centrale ring aan de voorkant fijn voor de dobermanns, omdat je een correctie kunt uitvoeren (bijvoorbeeld voor het vooruitlopen) zonder de hond of jezelf pijn te doen. Het brengt de hond uit balans in plaats van dat je vecht tegen de volle kracht van de sledehond, wat je krijgt met een tuigje als je de achterste ring gebruikt. De mijne zijn van Premier en heten Safe-T-Harness, maar dit is het tweede bedrijf dat het ontwerp bezit. Zou opnieuw verkocht kunnen worden voor zover ik weet. Heb er sinds 2021 geen meer gekocht.

Ik ben bereid om nylon singelband tuigjes te gebruiken omdat ze niet 24/7 op de hond blijven zitten. Ze zijn alleen voor wandelingen. De halsband is een andere kwestie, want de mijne dragen die thuis en bij mijn eerste meisje merkte ik dat de singelband de neiging heeft om haren te vangen en eruit te trekken, waardoor kale plekken ontstaan die de neiging hadden om rauw te worden. Dus ik ben een meisje van platte lederen halsbanden en lederen riemen.

Succes met je zoektocht.

#12 Ā·
Geweldige tip @Hana hou
Ik ben op zoek geweest naar een volgende halsband om een hondenpenning met alle gecodeerde info te bevestigen - contactgegevens van de eigenaar, rabiƫs, provinciale vergunning, microchip, hulphondenvergunning etc. etc. De messing plaat is een leuke touch en back-up met het nummer van de eigenaar erop voor wanneer de hondenpenning in een tak of iets blijft haken en van de D-ring wordt gescheurd, zoals de wet van Murphy zegt dat het op het slechtste moment gebeurt, in het bos of zo, over de heuvel of wat dan ook verloren.

@dobebug
Zijn dit zoals de gerolde leren halsband waar je naar verwees?
Ik hou van goed leer zoals je in een zadelmakerij vindt, want het is stevig en gaat bij goed onderhoud lang mee, veel gemakkelijker voor de gevoelige huid dan iets synthetisch.

#15 Ā·
Bedankt @twist303 voor het AirTag-idee - heb die en de Fi gps/cell-halsband geprobeerd en mijn probleem is dat beide radiosignalen afhankelijk zijn van bereik en ontvangst, wat geen groot probleem is in stedelijke gebieden, maar langzame tot geen updates in de bergen waar we wandelen, en niet lang meegaan als ze nat worden door de branding...

Dus ik zoek iets dat kogelvrij is.

Zoals die doe-het-zelf-projecten @ABCDogs, vooral het vlagmotief...šŸ‘šŸ‡ŗšŸ‡ø mooi leer, goed onderhouden met zadelzeep gaat het langst mee.

#16 Ā·
Bedankt @twist303 voor het idee van de airtag - heb die en de Fi gps/cell-halsband geprobeerd en mijn probleem is dat beide radiosignalen afhankelijk zijn van bereik en ontvangst, wat geen groot probleem is in stedelijke gebieden, maar langzaam tot geen updates in de bergen waar we wandelen, en niet lang meegaan als ze nat worden door de branding...

Dus ik zoek iets dat kogelvrij is.
Zoals die doe-het-zelf-projecten @ABCDogs, vooral het vlagmotief...šŸ‘šŸ‡ŗšŸ‡ø mooi leer, goed onderhouden met zadelzeep gaat het langst mee.
erlijk gezegd, zelfs als ik de airtag niet zou gebruiken (ik woon in een grote stad, dus het werkt prima), vind ik het uiterlijk van het siliconen label dat je erop schuift nog steeds beter en het rinkelt niet (kan een functie of een bug zijn, afhankelijk van hoeveel je hond in dingen komt die hij niet zou moeten doen, neem ik aan).